neljapäev, 6. märts 2014

SEEBITEGU NR 5

Üle aastate tegin taas seepi. Viimati sai seebikulpi keerutatud aastal 2007. Eelmised korrad on viperusteta läinud, seekord aga läks esimene leeliselahus untsu (jäi tükiliseks) - tean mida valesti tegin. Egas midagi tegin uue lahuse. Seebis on väga suur osakaal oliiviõlil, paras ports läks sisse kookospähkli rasva ja sorts riitsinusõli. Viimased kaks peaksid andma seebile vahutavuse. Lõhnaks lisasin 10 ml greibi eeterlikku õli, sortsu lavendlit ja bensoestüüraksit. Seebitegu nr 5 toimus 9.veebruaril - pesemisega aga tuleb oodata 4-6 nädalat. Arvan et 6 nädalat on isegi tõenäolisem selle seebi puhul, sest seep õnnestus lahti lõigata alles 77 tunni möödudes. Seep kaalub hetkel kokku 1 kg 136 g. Varsti saab pere puhtaks!

3 kommentaari:

  1. Vau!...ma juba ootasin, millal võtad vanad hobid käsile:) Millega selle mustri tegid seebile? Annab seebile sellise erilisuse:)
    Meenusid meie ühised retked Tartu turule kust said esimese seebi tegemiseks materjali. Ootan põnevusega uusi seepe;)

    VastaKustuta
  2. Ennol on üks tuttav kivikratsija, kes kunagi pistis talle paar kratsitud kivi pihku. Ja vot üks nendest kividest teeb sellise mustri. Kratsija ise ei teagi, et ma tema tööd niimoodi kasutan.

    VastaKustuta
  3. Nii äge! Tubli oled! Ma olen igasugust käsitööd teinud, kuid seebiteoni ma veel jõudnud pole. Ja tervitused teie perele veel talvisest Norrast ;)

    VastaKustuta